Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/18434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-26T08:49:53Z-
dc.date.available2021-03-26T08:49:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationSharafullina, A. ve Güç, A. (2017). "Hıristiyanlaştırılmış tatarlar: kreşinler". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 36(2), 109-140.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttps://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2017_2/06.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18434-
dc.description.abstractMüslüman Tatarlarla köken, dil ve tarih birliği bulunan Kreşinler, vaftiz olmalarıyla başlayan ve günümüze kadar devam eden tarihî süreçte ayrı bir etnik gurup gibi görülmüşlerdir. Genellikle, Slav kökenli olmadıkları için Ruslar, Müslüman olmadıkları için de Tatarlar tarafından dışlanmışlardır. Fakat Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardından Rus Ortodoks Kilisesi Kreşinlerle yoğun bir yakınlaşma çabası içine girmiştir. Kreşin Tatarları, İslam’dan Hıristiyanlığa geçen bir Türk gurubu olmaları bakımından Türk kültür ve Türk din tarihi açısından ilgi çekici ve önemlidirler. Bu bakımdan Türk kültürünün farklı bir boyutunu da oluşturmaktadırlar.tr_TR
dc.description.abstractKryashens who have oneness in roots, language and history with Tatars have considered as a different ethnic group from the beginning of their baptizing until nowadays during historical process. Generally, they were excluded by Russians because of not being Slavs, and by Tatars because of not being Muslims. However, after the collapse of the Soviet Union Russian Orthodox Church has tried to get closer to them. Regarding Kryashen Tatars as a Turkish group who passed from Islam to Christianity they are very interesting and important from Turkish cultural and Turkish history of religion point of view. From this perspective they also carve out a different aspect of Turkish culture.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKreşinlertr_TR
dc.subjectDini inanıştr_TR
dc.subjectİbadettr_TR
dc.subjectTörentr_TR
dc.subjectİnanç esaslarıtr_TR
dc.subjectKryashensen_US
dc.subjectReligious beliefen_US
dc.subjectWorshipen_US
dc.subjectSolemnityen_US
dc.subjectFaith basicsen_US
dc.titleHıristiyanlaştırılmış tatarlar: kreşinlertr_TR
dc.title.alternativeChrıstianized tatars: kryashensen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri.tr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage109tr_TR
dc.identifier.endpage140tr_TR
dc.identifier.volume36tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorSharafullina, Aliya-
dc.contributor.buuauthorGüç, Ahmet-
Appears in Collections:2017 Cilt 36 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
36_2_6.pdf438.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons