Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/19753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-04-14T11:46:06Z-
dc.date.available2021-04-14T11:46:06Z-
dc.date.issued2020-10-15-
dc.identifier.citationUzar, A. Ç. (2021). "20. yüzyıl yeni-klasikçilik akımında barok üslup: m. ravel’in “le tombeau de couperin” örneği" Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(40),1-17.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1140970-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.749366-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19753-
dc.description.abstract19. yüzyıl sonlarında müzikte etkisini gösteren “Barok hareketi”, özellikle Almanya ve Fransa’da birçok bestecinin eserlerinde bir üslup olarak ortaya çıkmıştır. Yeniklasizm olarak sınıflandırılan bu akım kısa sürede Avrupa’ya yayılmış ve Fransız müziği için daha güçlü bir kimlik arayışındaki Ravel’in de içinde bulunduğu bestecileri etkisi altına almıştır. Bu çalışmada, 20. yüzyıl müziğinde önemli bir akım haline gelen “Yeni-klasikçi” anlayış araştırılmış, bu üslupta yazılmış eserler ve besteciler hakkında bilgi verilmiştir. Bu bilgilere “Yeni-klasik” düşüncede eserleri olan Fransız besteciler de dâhil edilmiş, Maurice Ravel’in 20. yüzyıl Fransız müziğindeki yeri ve önemi söz konusu bağlamda ayrıca değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra M. Ravel’in “Yeni-klasik” üslupta önemli eserlerinden biri olan, solo piyano için “Le Tombeau de Couperin” süitinin ortaya çıkma süreci ve süitin bölümlerinin stilistik yapısından bahsedilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe “Baroque movement”, which showed its effect in music at the end of the 19th century, emerged as a style in the works of many composers especially in Germany and France. This trend, which is classified as Neo-classism, spread to Europe in a short time and influenced the composers, including Ravel, in search of a stronger identity for French music. In this study, the “neo-classicalist” understanding, which has become an important trend in 20th century music, has been researched and information has been given about the composers who have written works in this style. French composers with works in “New-classical” thinking were also included, and the place and importance of Maurice Ravel in 20th century French music were also evaluated in this context. In addition, the process of the emergence of the “Le Tombeau de Couperin” suite for solo piano, which is one of M. Ravel’s important works in the “New-classical” style, and the stylistic structure of the suite’s sections has been mentioned.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectYeni-klasiktr_TR
dc.subjectNeo-classictr_TR
dc.subjectCouperintr_TR
dc.subjectBaroktr_TR
dc.subjectSüittr_TR
dc.subjectRavelen_US
dc.subjectCouperinen_US
dc.subjectBaroqueen_US
dc.subjectSuiteen_US
dc.subjectRavelen_US
dc.title20. yüzyıl yeni-klasikçilik akımında barok üslup: m. ravel’in “le tombeau de couperin” örneğitr_TR
dc.title.alternativeBaroque style in the 20th century new-classical movement: “le tombeau de couperin” by m. ravelas an exampleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Devlet Konservatuvarı/Müzik Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage7tr_TR
dc.identifier.volume22tr_TR
dc.identifier.issue40tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorUzar, Aylin Çakıcı-
Appears in Collections:2021 Cilt 22 Sayı 40

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_40_1.pdf456.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons