Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/26377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTohumcu, Ahmed-
dc.contributor.authorZarifoğlu, Mehmet Ali-
dc.date.accessioned2022-05-11T06:49:10Z-
dc.date.available2022-05-11T06:49:10Z-
dc.date.issued2021-11-19-
dc.identifier.citationZarifoğlu, M. A. (2021). Kahramanmaraş Abdallık geleneğinde müziğin toplumsal kimlik bağlamında işlevi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/26377-
dc.description.abstractGünümüz Anadolu coğrafyası içerisinde müzisyen kimlikleri ile bilinen Abdal toplulukları bulundukları bölgenin müzikal kimliğinin ve kültüre ait bir öge olan müzik pratiklerinin şekillenmesinde önemli rol oynamaktadırlar. Akdeniz bölgesinin en doğusunda yer alan Kahramanmaraş ilinde gerçekleşen ritüeller içerisinde de Abdal müzik icracıları yörenin egemen müzisyenleri olarak toplumsal kimlik oluşumuna önemli ölçüde etki etmektedir. Tarihte yaşanan olaylar günümüz Abdal müziğinin şekillenmesinde ve ritüel içi kullanımında bir aidiyet sembolü oluşturmuştur. Bu bağlamda, çalışmada Kahramanmaraş Abdallarının müzik pratikleri toplumsal kimlik kavramıyla ele alınarak müziğin toplumsal kimlik oluşumundaki işlevi tespit edilmeye çalışılmıştır. Alan araştırması yöntemi kullanılan çalışmada on iki kaynak kişi ile görüşme yapılmış ve yapılan görüşmelerden elde edilen verilerin ışığında Kahramanmaraş Abdal topluluğunun müzikal pratiklerinin toplumsal kimlik oluşumundaki rolü irdelenmiştir. Ayrıca alandan daha önce kayıtlara geçmemiş olan toplam on sekiz eser derlenmiş ve bunlardan on tanesi asma davul vuruşları ile birlikte nota altına alınmıştır. Toplumsal kimliğin oluşumunda etkili olan müzikal pratikler içerisinde Kahramanmaraş Abdallarının sembolü olan Abdal Halil Ağa’nın tarihte gösterdiği davranış ve tutumların özellikle davul çalgısına bir anlam atfettiği ve toplumsal kimlik oluşumunda önemli rol oynadığı ulaşılan başlıca sonuçlardan biri olmuştur.tr_TR
dc.description.abstractAbdal ensembles, known for their musician identities in today's Anatolian geography, play an important role in shaping the musical identity of their region and musical practices, which are a cultural element. Abdal music performers, as the dominant musicians of the region, have a significant impact on the formation of social identity in the rituals that take place in the province of Kahramanmaraş, which is located in the easternmost part of the Mediterranean region. Events in history have created a symbol of belonging in the shaping and ritual use of today's Abdal music. In this context, in this study, the musical practices of the Kahramanmaraş Abdals were handled with the concept of social identity and the function of music in the formation of social identity was tried to be determined. In the study, in which field research method was used, twelve resource people were interviewed and in the light of the data obtained from the interviews, the role of the musical practices of the Kahramanmaraş Abdal ensemble in the formation of social identity was examined. In addition, a total of eighteen works that have not been recorded in the field before were compiled, and ten of them were notated with hanging drum beats. It has been one of the main results that Abdal Halil Ağa, who is the symbol of Kahramanmaraş Abdals among the musical practices that are effective in the formation of social identity, attributed a meaning to the drum instrument in history and played an important role in the formation of social identity.en_US
dc.format.extentX, 103 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKahramanmaraştr_TR
dc.subjectAbdaltr_TR
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectToplumtr_TR
dc.subjectKimliktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectSocietyen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.titleKahramanmaraş Abdallık geleneğinde müziğin toplumsal kimlik bağlamında işlevitr_TR
dc.title.alternativeThe function of music in the context of social identity in Kahramanmaras Abdal traditionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Müzik Anasanat Dalı/Türk Müziği Teorisi ve Etnomüzikoloji Programı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-6781-6552tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet_Ali_Zarifoğlu.pdf8.59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons