Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27718
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2022-07-05T12:24:22Z-
dc.date.available2022-07-05T12:24:22Z-
dc.date.issued2022-03-21-
dc.identifier.citationBabuççu, A. H. (2022). "Sahnede felsefe: Sartre tiyatrosunun felsefî çerçevesi". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 21(1), 260-286.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1074943-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2258978-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27718-
dc.description.abstractBu çalışma, 20. yüzyıl düşüncesinde son derece etkili olan Jean-Paul Sartre felsefesinin, onun tiyatro oyunlarıyla ilişkisi içerisinde ele alınmasını hedeflemektedir. Sartre tiyatrosu, filozofun varoluşçu felsefesinin sahneye taşındığı bir tiyatrodur. Burada karakterler, Sartre felsefesinin temel problemleriyle yüzleşirler. Özgürlük, sorumluluk, insanın kendisini belirlemesi, seçim yapmaya mecbur olan birey ve tüm bunların sebep olduğu kaygı, onun tiyatrosunun merkezinde yer alır. Onun oyun karakterleri, bahsetmiş olduğumuz kavramlar temelinde sınır durumlarını tecrübe eden kişilerdir. Sartre karakterlerinin yaşadığı sınır durumlarına, seyirciyi de ortak etmek ister. Mevcut çalışma da bu kavramlar ışığında Sartre'ın tiyatro oyunlarını inceleyecektir.tr_TR
dc.description.abstractThis study aims to deal with the philosophy of Jean-Paul Sartre, which is extremely influential in 20th century thought, in relation to his theater plays. Sartre's theater is a place where the existentialist philosophy of Sartre is brought to the stage. Here the characters confront the fundamental problems of Sartre's philosophy. Freedom, responsibility, self-determination, the individual who has to choose, and the anxiety caused by all these are at the center of his theater. Characters of his plays are people who experience extreme situations on the basis of the concepts which we have mentioned. Sartre wants to share these limit situations with the audience. This study will examine Sartre's plays in the light of these concepts.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectJean-Paul Sartretr_TR
dc.subjectVaroluşçuluktr_TR
dc.subjectÖzgürlüktr_TR
dc.subjectSınır durumlarıtr_TR
dc.subjectKendini yaratmatr_TR
dc.subjectVaroluşçu tiyatrotr_TR
dc.subjectExistentialismen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subjectLimit situationsen_US
dc.subjectSelf creationen_US
dc.subjectExistential theateren_US
dc.titleSahnede felsefe: Sartre tiyatrosunun felsefî çerçevesitr_TR
dc.title.alternativePhilosophy on the stage: The philosophical framework of Sartre’s theateren_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-6589-4688tr_TR
dc.identifier.startpage260tr_TR
dc.identifier.endpage286tr_TR
dc.identifier.volume21tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorBabuççu, Ali Han-
Appears in Collections:2022 Cilt 21 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21_1_12.pdf349.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons