Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoğan, Mine Nihan-
dc.date.accessioned2022-07-21T08:10:16Z-
dc.date.available2022-07-21T08:10:16Z-
dc.date.issued2021-02-22-
dc.identifier.citationDoğan, M. N. (2021). "Küçük İskender’in “Berlin” adlı şiirinde iğrençlik ekseninde postmodern gotik ve grotesk estetiği". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(41), 1273-1307.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.872718-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1549744-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27907-
dc.description.abstractTürk Yeraltı şiirinin travmatik, Beatnik-Marjinal şairi küçük İskender’in (1964-2019) alt kültürün egemenliğini anlatan “Berlin” adlı şiiri, Bu Defa Çok Fena (2011) adlı şiir kitabında yer alır. “Küçük” sıfatının küçük /k/ ile başlamasını isteyen şair, herkesin kendisini büyük gördüğü yazın dünyasında kendini küçük harflerle ifade etmeyi seçer. Küçük İskender’in psikolojik travmalarından doğan imgeleri ve iğrençlik eksenindeki gotik ve grotesk estetiği “Berlin” adlı postmodern şiirinde yinelenen ikonografik birer motiftir. Şair, Amerika’daki Beat kuşağından etkilenerek menşei Beyoğlu olan Beatnik-Marjinal “Berlin” şiirinde bir tabu olarak görülen duvarının yıkıldığı Berlin şehriyle Freud’un “özdeşleşme” kavramı çerçevesinde imgeler kurgular. Bu çalışmada “Berlin” şiiri Romantik edebiyatın “yüce”, Freud’un “tekinsiz”, Kristeva’nın “iğrenç” ve Bataille’ın “biçimsiz” kavramları başta olmak üzere çeşitli görüşler etrafında gelişen iğrençlik, gotik ve grotesk estetik bağlamında incelenecektir.tr_TR
dc.description.abstractThe poem “Berlin”, which tells about the dominance of subculture, by the traumatic, Beatnik-Marginal poet of Turkish Underground poetry, küçük İskender (1964-2019), is included in his poetry book Bu Defa Çok Fena (2011). The poet, who wants the adjective “small” to start with small /k/ in Turkish, chooses to express himself with lowercase letters in the literary world where everyone considers himself capitalized. Images of küçük İskender born from his psychological traumas and his gothic and grotesque aesthetics on the axis of disgusting are iconographic motifs repeated in the postmodern poem “Berlin”. In the Beatnik-Marginal poem “Berlin”, whose origin is Beyoğlu, influenced by the Beat generation in America, the poet fictionalizes images within the framework of Freud’s concept of “identification” with the city of Berlin, whose wall is seen as a taboo. In this study, “Berlin” poetry will be examined in the context of disgusting, gothic and grotesque aesthetics that developed around various views, especially the concepts of Romantic literature, Freud’s “uncanny”, Kristeva’s “disgusting” and Bataille’s “formless”.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKüçük İskendertr_TR
dc.subjectGotik-grotesktr_TR
dc.subjectİğrençliktr_TR
dc.subjectBeatnik-marjinaltr_TR
dc.subjectPsikolojik travmatr_TR
dc.subjectGothic-grotesqueen_US
dc.subjectAbjectionen_US
dc.subjectBeatnic-marginalen_US
dc.subjectPsychological traumaen_US
dc.titleKüçük İskender’in “Berlin” adlı şiirinde iğrençlik ekseninde postmodern gotik ve grotesk estetiğitr_TR
dc.title.alternativePostmodern gothic and grotesque aesthetics on the axis of abjection in the poem “Berlin” by Küçük İskenderen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1273tr_TR
dc.identifier.endpage1307tr_TR
dc.identifier.volume22tr_TR
dc.identifier.issue41tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
Appears in Collections:2021 Cilt 22 Sayı 41

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_41_14.pdf544.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons