Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/30593
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Aysel-
dc.contributor.authorYıldız, Sinem-
dc.date.accessioned2023-01-23T07:35:32Z-
dc.date.available2023-01-23T07:35:32Z-
dc.date.issued2022-07-18-
dc.identifier.citationYıldız, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin online oyun oynama durumu ve ebeveyn tutumunun saldırganlık eğilimine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30593-
dc.description.abstractÇalışma, ortaokul öğrencilerinde online oyunların ve ebeveyn tutumlarının saldırganlık eğilimine etkisini saptamak amacıyla yapıldı. Çalışmanın evrenini Bursa İli İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullardaki (N)=181.585 öğrenci oluşturdu. Çalışmanın örneklemini ise 25.11.19-13.12.19 tarihlerinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen ortaokullara giden, araştırmaya katılmayı kabul eden, iletişim ve kendini ifade etme problemi olmayan öğrenciler oluşturdu. Öğrenci sayılarının belirlenmesinde tabakalı örneklem yönteminden yararlanıldı. Veriler çocuk tanıma formu, Buss-Perry saldırganlık ölçeği ve ana-baba tutum ölçeği (ABTÖ) kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemiyle toplandı. Verilerin normallik dağılımı Shapiro-Wilk testi ile incelendi. Normal dağılmayan veri için bağımsız iki grup karşılaştırmasında Mann-Whitney U, üç ve daha fazla grup karşılaştırmalarında Kruskal Wallis testi kullanıldı. Nicel değişkenler arası ilişkiler Spearman korelâsyon katsayısı ile yorumlandı. Anlamlılık düzeyi α=0,05 olarak belirlendi. Çocukların yaş ortalaması 11,8 ± 1,28 olup en küçüğü 9, en büyüğü 16 yaşındadır. Kız öğrencilerin %76,2'si, erkek öğrencilerin %95,1'i online oyun oynamaktadır. Öğrencilerden her gün online oyun oynayanların %50,4'ü 45 dakika-bir saat, %38'i bir-üç saat oyun oynamaktadır. Oyunların %37,8'ini savaş/şiddet oyunları, %16,5'ini strateji/macera oyunlarıdır. Öğrencilerin total saldırganlık puanı, sınıf düzeyleri ilişkilidir (p<0,001). Her gün online oynayanların uyku düzeni ile ebeveyn tutumu arasında ilişki vardır (p<0,001). Çocuklarda anne ve baba tutum puanı (r=0,685; p<0,001) arasında pozitif yönlü, anlamlı, orta şiddetli ilişki tespit edildi. Çocukların total saldırganlık düzeyi ile saldırganlık alt boyutları arasında istatistikî açıdan pozitif yönlü, anlamlı, kuvvetli ilişki vardı. Sonuç olarak, ebeveynleri otoriter olan ve online oyun oynayan çocukların saldırganlık düzeyi anlamlı derecede yüksek olarak belirlendi.tr_TR
dc.description.abstractThe study was carried out to determine the effect of online games and parental attitudes on aggression tendency in secondary school students. The universe of the study consisted of (N)=181.585 students in secondary schools affiliated to the Bursa Provincial Directorate of National Education. The sample of the study consisted of students selected by simple random sampling method who enrolled in secondary schools between 25.11.19-13.12.19 and agreed to participate in the research, had no communication or self-expression problems. Stratified sampling method was used to determine the number of students. Data were collected by face-to-face interview method using child identification form, Buss-Perry aggression scale, and parental attitude scale. The normality distribution of the data was analyzed using the Shapiro- Wilk test. For non-normally distributed data, Mann-Whitney U test was used for comparison of two independent groups, and Kruskal Wallis test was used for comparisons of three or more groups. The relationships between quantitative variables were interpreted with the Spearman correlation coefficient. The significance level was determined as α=0.05. The mean age of the children is 11.8 ± 1.28 years, the youngest 9 and the oldest 16 years old. 76.2% of female students and 95.1% of male students play online games. Of the students who play online games everyday, 50.4% play games for 45 minutes-one hour, 38% play games for one-three hours. 37.8% of the games are war/violence games, 16.5% are strategy/adventure games. Students' total aggression score and grade levels are related (p<0.001). There is a relationship between sleep patterns and parental attitudes of those who play online games everyday (p<0.001). A positive, significant and moderate relationship was found between the parental attitude scores (r=0.685; p<0.001) in children. There was a statistically positive, significant and strong relationship between the children's total aggression level and aggression sub dimensions. As a result, the aggression level of children whose parents are authoritarian and who play online games was determined to be significantly higher.en_US
dc.format.extentIX, 178 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOrtaokul öğrencileritr_TR
dc.subjectOnline oyuntr_TR
dc.subjectSaldırganlıktr_TR
dc.subjectEbeveyn tutumutr_TR
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectOnline gameen_US
dc.subjectAggressionen_US
dc.subjectParental attitudeen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin online oyun oynama durumu ve ebeveyn tutumunun saldırganlık eğilimine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of online game playing situations and parental attitudes on aggression tendency in secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü/Hemşirelik Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0001-9657-8293tr_TR
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sinem_Yıldız.pdf3.89 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons