Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/30909
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Gülgen, Hicabi | - |
dc.contributor.author | Benlioğlu, Furkan | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T11:00:59Z | - |
dc.date.available | 2023-02-08T11:00:59Z | - |
dc.date.issued | 2022-11-14 | - |
dc.identifier.citation | Benlioğlu, F. (2022). Çok yönlü bir sanatkâr olarak Niyazi Sayın ve ebruculuğu hakkında. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/30909 | - |
dc.description.abstract | Ebru sanatı zaman içerisinde yalnızca süsleme sanatı olmaktan ziyade müstakil bir üslup kazanmıştır. Bu durum hiç şüphesiz üstün gayretli ebrucular sayesinde olmuştur. Bu çalışmada Türk ebrusunun her çeşidinde eser veren, ayrıca mevcut çeşitleri geliştiren ve zenginleştiren çok yönlü bir sanat anlayışı olan Niyazi Sayın'ın neyzenliği haricindeki uğraşıları ve hayatı araştırılmış ve aktarılmaya çalışılmıştır. Özellikle ebru sanatının üslup değişimindeki temelleri atılırken bu alandaki yaptığı yenilikler ve denemeleri araştırılmıştır. Böylelikle bu çalışmada Niyazi Sayın'ın genel olarak sanat anlayışı, sanat şubelerinin birbirlerini desteklediği fikri, ebru sanatında malzeme yönünden ve teknik açıdan uygulamaları ve ebrularındaki estetik boyutunun tahlili amaçlanmaktadır. | tr_TR |
dc.description.abstract | The art of marbling has gained an independent art identity over time. This situation was undoubtedly due to the outstanding ebru artists. In this study, apart from ney interpretation, the activities and life of Niyazi Sayın, who is a versatile artist who creates works in all kinds of Turkish marbling, and develops and enriches the existing varieties, has been researched and tried to be conveyed. Especially while laying the foundations of the art of marbling, his innovations and experiments in this field were investigated. Thus, in this study, it is aimed to analyze Niyazi Sayın's understanding of art in general, the idea that art branches support each other, his material and technical applications in the art of marbling, and the aesthetic dimension of his marbling. | en_US |
dc.format.extent | XI, 122 sayfa | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Niyazi Sayın | tr_TR |
dc.subject | Hezarfen | tr_TR |
dc.subject | Ebru | tr_TR |
dc.subject | Üsküdar | tr_TR |
dc.subject | Art | en_US |
dc.subject | Marbling | en_US |
dc.title | Çok yönlü bir sanatkâr olarak Niyazi Sayın ve ebruculuğu hakkında | tr_TR |
dc.title.alternative | Niyazi Sayın as a versatile artist and his marbling style | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | tr_TR |
dc.contributor.department | Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı/Türk İslam Sanatları Tarihi Bilim Dalı. | tr_TR |
dc.contributor.orcid | 0000-0001-8612-8395 | tr_TR |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Furkan_Benlioğlu.pdf | 15.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License