Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/31798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBekaroğlu, Edip Asaf
dc.date.accessioned2023-03-27T12:25:17Z-
dc.date.available2023-03-27T12:25:17Z-
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationBekaroğlu, E. A. (2009). ''Avrupa’da “iyi Müslüman” olmak: Hollanda örneği''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(2), 25-54.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2009_2/ASL02.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/31798-
dc.description.abstractSince the bombings in Madrid (2004) and London (2005), a “total suspicion” on Muslims in Europe has been constructed. Because of that, Muslims in Europe has been continuously tested about their integration into the host societies. The aim of these debates about Muslim integration is to build and promote some “good Muslim” models and denigrate others. In the Dutch case, two models got prominence: abandoning Islam to be Dutch and moderating Islam to be Dutch. Lately, Ahmed Aboutaleb, a representative of the second model, has been promoted the most. Also, Aboutaleb, a pious Muslim, has a very close standpoint with the “new liberals”, who argues that the clash is not between Islam and the West, but between Islamism and the believers of liberal values.en_US
dc.description.abstractMadrid (2004) ve Londra (2005) bombalamaların dan itibaren Avrupalı Müslümanlar üzerinde bir “total şüphe” oluşmuştur. Bunun neticesinde Avrupa’daki Müslümanlar yaşadıkları topluma uyum sağlayıp sağlamadıkları konusunda daimi bir teste tabi olmaktadırlar. Müslümanların entegrasyonu üzerine yapılan tartışmaların muradı bir takım “iyi Müslüman” modellerini inşa edip öne çıkarmak, diğerlerini ise kötülemektir. Hollanda örneğine bakıldığında iki model öne çıkmaktadır: terk-i İslam ederek Hollandalı olmak ve İslam’ı liberalleştirerek Hollandalı olmak. Son yıllarda en çok öne çıkan örnek ikinci modelin temsilcisi olan Ahmed Aboutaleb dir. Dindar bir Müslüman olan Ahmed Aboutaleb çatışmayı İslam ve Batı arasında değil de İslamcılık ile liberal değerlere inananlar arasında olduğunu söyleyen “yeni liberalizm”e de yakın bir duruş sergilemektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİntegrationen_US
dc.subjectEuropean Muslimsen_US
dc.subjectNeo liberalismen_US
dc.subjectNetherlandsen_US
dc.subjectIslamismsen_US
dc.subjectMulti-culturalismen_US
dc.subjectAvrupalı Müslümanlartr_TR
dc.subjectEntegrasyontr_TR
dc.subjectYeni liberalizmtr_TR
dc.subjectHollandatr_TR
dc.subjectİslamcılıktr_TR
dc.subjectÇokkültürcülüktr_TR
dc.titleAvrupa’da “iyi Müslüman” olmak: Hollanda örneğitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage25tr_TR
dc.identifier.endpage54tr_TR
dc.identifier.volume28tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
Appears in Collections:2009 Cilt 28 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M2.pdf330.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons