Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/3224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAtaman, Kemal-
dc.contributor.authorÖzelce, Gözde-
dc.date.accessioned2019-12-16T08:43:36Z-
dc.date.available2019-12-16T08:43:36Z-
dc.date.issued2017-04-07-
dc.identifier.citationÖzelce, G. (2017). Türkiye'de kadın sufileri rehber edinenler üzerine nitel bir araştırma: Cemalnur Sargut ve Hayat Nur Artıran örneği. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3224-
dc.description.abstractBu çalışma kadın sufiler Rifai Cemalnur Sargut ve Mevlevi H. Nur Artıran'ı rehber edinenler üzerine odaklanmıştır. Türkiye'de seküler kesimin neden özellikle bu iki sufi kadını takip ettiği ana soru olarak tezde yer almış, bu sorunun cevabı Türkiye'nin kendi özel modernleşme tarihinde ve Cumhuriyetin ilanı ile gerçekleşen modernleşme sürecinde aranmıştır. Sargut ve Artıran'ın başörtüsü kullanmamalarının, seküler çevre tarafından takip edilmelerindeki etkisi ve müritlerin hayat tarzlarının İslami yönde uğradığı değişim ortaya konmaya çalışılmıştır. Seküler kodların İslami kodlarla yer değiştirmesi aynı zamanda batı tarzı modernlik kodlarının geleneksel kodlarla değişim geçirmesinin sinyallerini barındırdığından, tez, Türkiye'de araştırma özelinde ele alınan seküler kesimin bu iki sufi kadın rehberliğinde geçirdiği değişimi çoklu modernite kuramı ve sekülerleşme paradigmaları ile açıklamaya çalışmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis study focus on the follwers of sufi women called Rifaî Cemalnur Sargut and Mevlevî H. Nur Artıran and their followers. Why the seculer women and man in Turkey prefer following especially these two sufi woman? The fact that underlying its anwers will provide us the fact of modernity problems experienced in Turkey since establishing Rebuclic of Turkey in 1923. These sufi women who do not use head-dress altough they are a muslim women and because of the seculer appreance of them, seculer women and man have a tendency to listen and follow and it seems change their life style in a islamic way. While transforming values from sesculer codes to islamic codes, does it mean values become traditon from modernity? So this doctoral study focus on changing of seculer side in Turkey with respect to these sufi woman and to put forth the reasons of these changing regarding with multiple modernity and seculer theory arguments.en_US
dc.format.extentXI, 265 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇoklu modernleşmetr_TR
dc.subjectSekülerleşme teorileritr_TR
dc.subjectKadın sufilertr_TR
dc.subjectMultiply modernityen_US
dc.subjectSecular theoryen_US
dc.subjectWomen sufien_US
dc.titleTürkiye'de kadın sufileri rehber edinenler üzerine nitel bir araştırma: Cemalnur Sargut ve Hayat Nur Artıran örneğitr_TR
dc.title.alternativeA qualitative study on the followers of sufi women in turkey: Cemalnur Sargut and Hayat Nur Artıran caseen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı/Din Sosyolojisi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Doktora Tezleri / PhD Dissertations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
491230.pdf4.19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons