Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/32496
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKarataş, Ali İhsan-
dc.contributor.authorYıldırım, Behiye-
dc.date.accessioned2023-05-03T07:39:17Z-
dc.date.available2023-05-03T07:39:17Z-
dc.date.issued2023-03-15-
dc.identifier.citationYıldırım, B. (2023). Müslüman seyyahlara göre Kudüs (Nâsır-ı Hüsrev, İbn Battûta, Evliya Çelebi ve Şiblî Nu‘mânî örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32496-
dc.description.abstractBu çalışmada, farklı yüzyıllarda Kudüs’e giden Nâsır-ı Hüsrev, İbn Battûta, Evliya Çelebi ve Şiblî Nu‘mânî gibi Müslüman seyyahların ziyaret ettiği şehirlerden biri olan Kudüs’ün siyasî, idarî, sosyal-kültürel ve fizikî yapısı seyahat anlatılarından hareketle incelenmiştir. Seyyahların Kudüs izlenimleri bahsi geçen açılardan değerlendirilmiş, farklılık arz eden bilgiler mukayese edilerek belirtilmiştir. Seyyahlar, Kudüs’e bütüncül bir anlatımla yaklaşmaya çalışsa da şehrin dinî mahiyeti diğer alanları gölgede bırakmış, anlatıların büyük bir kısmı Mescid-i Aksâ ve içerisindeki yapılara odaklanmıştır. Müslüman seyyahların zihin dünyasında Kudüs, Müslüman yöneticiler tarafından himaye edilen İslam’ın üç mukaddes şehrinden biri olarak durmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, the political, administrative, social-cultural and physical structure of Jerusalem, which is one of the cities visited by Muslim travelers such as Nâsır-ı Hüsrev, İbn Battûta, Evliya Celebi and Siblî Nu'mânî, who went to Jerusalem in different centuries, was examined based on travel narratives. The travelers' impressions of Jerusalem were evaluated from the aforementioned aspects, and the different information was compared and stated. Although the travelers tried to approach Jerusalem with a holistic approach, the religious nature of the city overshadowed other areas, and most of the narratives focused on the Masjid al-Aqsa and the structures in it. In the minds of Muslim travelers, Jerusalem stands as one of the three holy cities of Islam, which is protected by Muslim rulers.en_US
dc.format.extentXII, 103 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSeyahatnâmetr_TR
dc.subjectKudüstr_TR
dc.subjectMescid-i Aksâtr_TR
dc.subjectKubbetü’s-sahratr_TR
dc.subjectTravelogueen_US
dc.subjectJerusalemen_US
dc.subjectMasjid al-Aqsaen_US
dc.subjectKubbetu’s-sahraen_US
dc.titleMüslüman seyyahlara göre Kudüs (Nâsır-ı Hüsrev, İbn Battûta, Evliya Çelebi ve Şiblî Nu‘mânî örneği)tr_TR
dc.title.alternativeAccording to muslim travelers, Jerusalem (the case of Nasır-ı Hüsrev, Ibn Battuta, Evliya Celebi and Sibli Numani)tr_TR
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı/İslam Tarihi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-1324-3303tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Behiye_Yıldırım.pdf999.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons