Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/33207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞeref, Canberk-
dc.date.accessioned2023-07-12T11:48:05Z-
dc.date.available2023-07-12T11:48:05Z-
dc.date.issued2023-03-14-
dc.identifier.citationŞeref, C. (2023). ''Schopenhauercı İsteme’den Nietzscheci Dionysos’a ya da kötümserliğin üstesinden gelmenin trajik karakteri''. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(1), 36-60.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1156821-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2579691-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33207-
dc.description.abstractBu çalışmada, en başta, Tragedyanın Doğuşu’nun Nietzsche düşüncesinin temeli olduğu fikri benimsenerek, bu metnin temel savını irdelemek amaçlanmıştır. Bir düşünürün fikirleri şüphesiz ki belli bir birikimden başlayarak şekillenir. İlk önce biriktirilen kütüphane, daha sonrasında özgünlük adına değiştirilecek ve dönüştürülecektir. Nietzsche için can alıcı bulduğumuz da Schopenhauer ile olan karşıtlığı bakımından budur. Bu sebeplerden, çalışmamızda Schopenhauer felsefesi ve estetik anlayışı, kaçınılmaz olduğu üzere Kant ile atılan temeliyle göz önüne alınmış, sonrasında Schopenhauer ve Nietzsche arasındaki göz ardı edilemez yakınlığa rağmen yine de radikal olan farklılık belirtilmiş, ardından da Nietzsche’nin antik Yunanlılarda gördüğü, tragedyayı kuran trajik bilinç serimlenmiştir. Tüm bu süreç boyunca göz önünde bulundurulan, Schopenhauercı kötümserlik ve Nietzscheci kötümserliğin ilişkisi ve farklı olmuştur.tr_TR
dc.description.abstractIn this paper, essentially, by adopting the idea that it shows the basis of Nietzschean thought, it is aimed to address the principal hypothesis of The Birth of Tragedy. For an intellectual, their ideas are surely formed after a certain reservoir. The library which has been accumulated in the first place, would then be changed and transformed in the favor of originality or autonomy. This is what we find crucial too in the case of Nietzsche within the context of his philosophical contrast with Schopenhauer. Therefore, in this paper, Schopenhauer’s philosophy and his theory of aesthetics and, as it would be inevitably necessary, their foundation on Kant’s philosophy are taken into consideration; afterwards, despite of an undeniable closeness between Schopenhauer and Nietzsche, their nonetheless radical difference is unfolded; and then the tragic mindset which Nietzsche has seen to have created the tragedy in the ancient Greeks is examined. And throughout all this process, relation and difference between Schopenhauerian pessimism and Nietzschean pessimism has been taken into account.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSchopenhauertr_TR
dc.subjectNietzschetr_TR
dc.subjectEstetiktr_TR
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectTragedyatr_TR
dc.subjectTrajik insantr_TR
dc.subjectAestethicsen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectTragedyen_US
dc.subjectTragic manen_US
dc.titleSchopenhauercı İsteme’den Nietzscheci Dionysos’a ya da kötümserliğin üstesinden gelmenin trajik karakteritr_TR
dc.title.alternativeFrom Schopenhauerian will to Nietzschean Dionysus or the tragic character of overcoming the pessimismen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage36tr_TR
dc.identifier.endpage60tr_TR
dc.identifier.volume22tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2023 Cilt 22 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_1_2.pdf349.62 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons