Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/34094
Title: Başlangıç düzeyinde piyano eğitimi alan 15-16 yaş grubundaki öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik öğretmen görüşleri
Other Titles: Technical problems faced by 15-16 year-old students who have beginning piano education and teacher's opinions on the solution of these problems
Authors: Demirci, Şirin Akbulut
Ceyhan, Şenay Savaş
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğı̇tı̇mı̇ Anabı̇lı̇m Dalı/Müzı̇k Eğı̇tı̇mı̇ Bı̇lı̇m Dalı.
0000-0003-4345-8313
Keywords: Piyano eğitimi
15-16 yaş piyano eğitimi
Teknik problemler
Piano education
15-16 age piano education
Technical problems
Issue Date: 14-Jun-2023
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Ceyhan, Ş. S. (2023). Başlangıç düzeyinde piyano eğitimi alan 15-16 yaş grubundaki öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Bu araştırmanın amacı 15-16 yaş başlangıç düzeyinde piyano eğitimi alan öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunların tespit edilerek, piyano eğitimcileriyle yapılan görüşmeler doğrultusunda piyano eğitiminin en önemli aşaması olarak kabul edilen başlangıç aşamasında karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri aramaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır ve 15-16 yaş grubundaki başlangıç düzeyi piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar araştırmada incelenen durumu oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bursa İlinde 15-16 yaş grubuna başlangıç düzeyinde piyano eğitimi veren eğitimcilerden, kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 12 piyano eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Piyano eğitimcileri ile çevrim içi gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen ses kayıtları incelenmiş ve içerik analizi yapılmıştır. Eğitmenlerin verdikleri yanıtlar kodlanmış ve sorunlarla ilgili temalar ve kategoriler oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre başlangıç düzeyi piyano eğitiminde eğitimcilerin çoğunluğu oturuş-duruş, tabure uzaklığı, vücudun konumu, el, parmak ve bileklerin konumuna olabildiğince dikkat ettikleri belirlenmiştir. Güzel sanatlar lisesinde çalışan piyano eğitimcilerinin haftalık ders saat sayısını yetersiz bulurken, kurs merkezinde piyano ders saati uygulamalarında farklılık olduğu, ilk sekiz ay zorunlu yarım saat, ileriki süreçte öğrencinin seviyesine bağlı olarak haftalık ders saat sayısının arttırıldığı tespit edilmiştir. Deşifre sürecinde her iki kurumda da piyano eğitimcilerinin çoğunluğu eserin donanımına dikkat ederek, ağır tempoda ve çift elle deşifre yaptırdıkları belirlenmiştir. Piyano eğitimcilerinin başlangıç aşamasında çoğunlukla non legato tekniğini tercih ettikleri, teknik bozuklukların öğrencinin motivasyonunu düşürdüğü, motivasyonu arttırmak için piyano eğitimcisinin ılımlı yaklaşımının önemli olduğu, en sık görülen teknik problemlerin serçeparmağın havada olması, bilek düşüklüğü gibi sorunlarla karşılaşıldığı belirlenmiştir. Bu teknik problemlerin çözümüne yönelik gam ve arpej çalışmaları ile Czerny Op. 599 ve Hanon metotlarından yararlanıldığı tespit edilmiştir.
The aim of this research is to identify the technical problems faced by students who take piano education at the age of 15-16 at the beginning level, and to seek solutions to the problems encountered in the initial stage, which is considered as the most important stage of piano education, in line with the interviews with piano educators. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the research and the problems encountered in the beginner level piano education in the 15-16 age group constitute the situation was examined in the research. The study group of the research consists of 12 piano educators, who were determined by the easily accessible situation sampling method, among the educators who gave piano education to the 15-16 age group in Bursa province. The data of the research were collected using an semi-structured interview form. Audio recordings obtained from online interviews with piano educators were examined and content analysis was made. The answers given by the educators were coded and the themes and categories related to the problems were created. According to the findings, it has been determined that most of the educators pay attention to sitting-stance, stool distance, body position, hand, finger and wrist position as much as possible in beginner piano education. While the piano educators working in the fine arts high school found the number of weekly lesson hours insufficient, it was determined that there was a difference in the piano lesson hours in the course center, the compulsory half hour for the first eight months, and the number of weekly lesson hours was increased depending on the level of the student in the following period. During the sight-reading process, it was determined that the majority of the piano educators in both institutions had the work done at a slow tempo and with two hands, paying attention to the key of the piece. It was determined that the piano educators mostly preferred the non legato technique at the beginning, the technical disorders reduced the motivation of the students, the moderate approach of the piano educator was important to increase the motivation, and the most common technical problems such as the little finger in the air and the wrist drop were encountered. It was determined that with scale and arpeggio studies aimed at solving these technical problems, Czerny Op. 599 and Hanon methods were used.
URI: http://hdl.handle.net/11452/34094
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şenay_Savaş_Ceyhan.pdf1.8 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons