Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/34398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDuman, Banu Çakmak-
dc.contributor.authorDönmez, Mehmet Ali-
dc.date.accessioned2023-10-17T10:27:08Z-
dc.date.available2023-10-17T10:27:08Z-
dc.date.issued2023-07-27-
dc.identifier.citationDönmez, M. A. (2023). Geleneksel Türk tiyatrosundan çağdaş Batı tiyatrosuna oyun yeri ve seyir yeri bağlamında oyuncu-seyirci ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/34398-
dc.description.abstractİnsanlığın ortak bir ifade biçimi olarak tanımlayabileceğimiz tiyatro, köklü bir geçmişe sahip olup, insanlık kadar eski tarihiyle pek çok değişim ve dönüşüm süreci yaşamıştır. Antik Yunan döneminde ilk kez dinsel törenlerden ayrılarak bir sanat formu haline gelen tiyatro, başlangıcında seyirci ve oyuncu arasında herhangi bir ayrım gözetmeksizin katılımcı bir forma sahipken ilerleyen dönemlerde seyircisini oyun yerinin dışında bırakan ve onu yalnızca izleyici durumuna getiren bir yapıya dönüşmüştür. Kuramsal ve pratik yapısıyla Batı Tiyatrosundan farklılaşan Geleneksel Türk Tiyatrosu ise oyun yeri ve seyir yeri arasındaki organik ilişkiyi hep korumuştur. Batı Tiyatrosunda bugün gelinen nokta itibariyle ise tiyatroda, ilkel olanın arayışına yeniden girişilmiş ve oyun yeri ile seyir yeri arasındaki ilişki yeniden gündeme getirilmiştir. Bu bağlamda bu çalışma içerisinde Geleneksel Türk Tiyatrosunun temel yapı taşı olan oyun yeri seyir yeri arasındaki organik ilişki incelenerek Batı Tiyatrosu ile karşılaştırılacak ve çağdaş dönemde Batı Tiyatrosunun yaşadığı dönüşüm tartışılacaktır. Geleneksel tiyatromuzla pek çok konuda ortaklaşan Çağdaş Batı tiyatrosu, oyun yeri ve seyir yeri bağlamında oyuncu-seyirci ilişkisi üzerinden incelenerek, tiyatromuzla buluşma noktalarına bakılacak ve Türk tiyatrosunun yapısal özellikleri referans alınarak oyuncu seyirci ilişkisinin önemi tartışılacaktır.tr_TR
dc.description.abstractTheater, which we can define as the common expression of humanity, has a deep-rooted history and has experienced many changes and transformations with its history dating back to humanity. The theater, which became a branch of art by separating from religious ceremonies for the first time in the Ancient Greek period, initially had a form without considering the actor and separation, but later turned into a structure. The thing that leaves the spectator out of the game and makes it just a spectator. Traditional Turkish Theater, with its theoretical and practical structure from the Western Theater, has always preserved the organic relationship between the theater and the audience. As of the point reached in the Western Theatre, the search for primitiveness in the theater has been resumed and the relationship between the play place and the viewing place has been restarted. In this context, the organic relationship of running a play, which is the basic building block of the traditional Turkish Theatre, will be examined and compared with the Western Theatre, and the Western Theater can be experienced in the contemporary period. It should be discussed. Contemporary Western theater, which shares many common points with our traditional theater, will be examined in terms of theater and audience, actor-spectator relationship, meeting points with our theater and its importance will be examined. The characteristics of the reflections of the Turkish theater should not be dealt with in motion.en_US
dc.format.extentXIII, 186 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTiyatrotr_TR
dc.subjectOyun yeritr_TR
dc.subjectSeyir yeritr_TR
dc.subjectGeleneksel Türk tiyatrosutr_TR
dc.subjectBatı tiyatrosutr_TR
dc.subjectKatılımcılıktr_TR
dc.subjectTheatreen_US
dc.subjectPlaygrounden_US
dc.subjectTheateren_US
dc.subjectTraditional Turkish theatreen_US
dc.subjectWestern theatreen_US
dc.subjectParticipationen_US
dc.titleGeleneksel Türk tiyatrosundan çağdaş Batı tiyatrosuna oyun yeri ve seyir yeri bağlamında oyuncu-seyirci ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship between actor-autor in the context of playground and theater from traditional Turkish theatre to contemporary Western theateren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sahne Sanatları Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0009-0005-6393-6134tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet_Ali_Dönmez.pdf1.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons