Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/34583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYılmaz, Muhsin-
dc.contributor.authorTemiz, Gül-
dc.date.accessioned2023-10-26T07:00:57Z-
dc.date.available2023-10-26T07:00:57Z-
dc.date.issued2023-07-25-
dc.identifier.citationTemiz, G. (2023). Paul Feyerabend Felsefesi’nde bilim-devlet-özgürlük ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/34583-
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı Feyerabend’ın, Anarşist Bilgi Kuramı adı altında bilime ve bilimsel metotlara yönelik eleştirilerinin tartışılmasıdır. Feyerabend’a göre bilim, diğer alanlar üzerinde başat konumdaymış gibi algılanmaktadır ve bu da bilim dışı geleneklerin kendilerini ortaya koyabilmelerinin önünde duran bir engeldir. Aynı zamanda devlet tarafından desteklenen bilim, bir zamanlar Kilise ile mücadelede önemli görevler üstlenmişken; ilerleyen süreçte adeta kilise işlevi kazanmıştır. Bilimin bu konumu Feyerabend’a göre bilimi bir ideoloji haline getirmekte ve bilimsel metodun yegane metot olduğu görüşü yaygınlaşmaya başlamaktadır. Bu durumun değişmesi ve diğer geleneklere yaşam hakkı tanınması için Feyerabend devlet ve bilimin birbirinden ayrılması gerektiği konusunda ısrar eder. Çünkü bilim, iktidar ilişkilerinin bir parçası olduğunda esas görevi olan insanlığa hizmet etmekten uzak düşmesinin yanında, bireylerin özgür seçimler yapabilmelerinin de önünde duran bir engel oluşturmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to discuss Feyerabend's criticisms of science and scientific methods under the name of Anarchist Theory of Knowledge. According to Feyerabend, science is perceived as having a dominant position over other fields, and this is an obstacle for non-scientific traditions to reveal themselves. At the same time, state - supported science, once played an important role in the fight against the Church; In the following process, it almost gained the function of a church. According to Feyerabend, this position of science makes science an ideology and the view that the scientific method is the only method is becoming widespread. Feyerabend insists that the state and science must be separated from each other in order for this situation to change and other traditions to be allowed to live. Because when science is a part of power relations, it not only stays away from serving humanity, which is its main duty, but also creates an obstacle in front of individuals to make free choices.en_US
dc.format.extentVII, 84 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBilimtr_TR
dc.subjectFeyerabendtr_TR
dc.subjectDevlettr_TR
dc.subjectİktidartr_TR
dc.subjectİdeolojitr_TR
dc.subjectGelenektr_TR
dc.subjectÖzgürlüktr_TR
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectStateen_US
dc.subjectPoweren_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.subjectTraditionen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.titlePaul Feyerabend Felsefesi’nde bilim-devlet-özgürlük ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship between of science-state-free in Paul Feyerabend's Philosophyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe Anabilim Dalı/Sistematik Felsefe Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-6457-9942tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gül_Temiz.pdf648.18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons