Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/4096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGöğüş, İsmail M.-
dc.contributor.authorÇakıcı, Aylin-
dc.date.accessioned2019-12-24T10:02:46Z-
dc.date.available2019-12-24T10:02:46Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationÇakıcı, A. (2007). Bela Bartok'un müzik stili ve 3. piyano konçertosu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4096-
dc.description.abstractYüksek Lisans Programı gereği “Sanat Eseri Raporu” olarak hazırlanan bu çalışmada, 20.yüzyıl müziğine damgasını vuran Bela Bartok, çeşitli yönleriyle tanıtılmış, müzik stiliyle ilgili bilgi verilmiş ve son iki eserinden biri olan 3. Piyano Konçertosunun incelenmesi ele alınmıştır. Bartok, eserlerinde ortaya koyduğu yeniliklere karşın,çağdaşlaşmayı halk müziğine dayalı olarak gerçekleştirme ilkesine bağlı kalmış ve bundan hiç ödün vermemiştir. 20. yüzyıl müziğinde ulusalcılığın simgesi olan Macar besteci Bela Bartok, Macar köy müziğinin ve farklı ülke müziklerinin bilinmeyen birçok yanını gün ışığına çıkarmış ve yaratılarında halk müziği unsurlarına önem veren 20. yüzyıl bestecilerine örnek teşkil etmiştir.Bununla bağlantılı olarak, araştırmanın ilk bölümünde, bestecinin kendi stilinde önemli bir yere sahip olan ''halk müziği'' üzerine araştırmaları ele alınmıştır. Araştırmanın bir diğer bölümünde Bartok'un eğitimciliğinin önemi vurgulanmış ve günümüzde piyano eğitiminde sıklıkla kullanılmakta olan ''Mikrokosmos'' dizisinin oluşumu hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Bela Bartok'un piyano eserleri hakkında bilgiler ve 3.Piyano Konçertosunun incelenmesi, araştırmanın son bölümünü oluşturmaktadır. Bu bölümde, solo piyano eserlerinin yanı sıra, özellikle 3.Piyano Konçertosunda kullandığı ve Bartok'un stilini oluşturan halk müziği unsurları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis report prepared as the ‘The Report About a Piece of Art’ is written as an obliged part of the ‘Master’s Degree Programme’ and is about the classical composer Bela Bartok who occupies a big place in the music of the 20th century. One will find information about the composer in many diffirent aspects, information about his style of music and an analysis of his 3rd concerto for solo piano and orchestra, which happens to be one of the last two pieces that Bartok composed. As a known fact, Bartok, despite the reforms he put forward in his music, he was tied to the principles of change in the basis of folk music and he never made concessions about that. Being a hungarian composer who was the symbol of nationalism , he brought unknown aspects of the Hungarian Folk Music to light and in his work, he set an example to the composers of the 20th century who in their works attached importance to folk music. Related to that fact, in the first part of this report, Bartok’s own research about folk music is taken up. The importance of Bartok’s as a pedagogue and the formation of the piano series ‘Microcosmos’ which is oftenly used in piano studies form the other part of the report. Information about Bartok’s piano pieces, an analysis of the 3rd concerto for solo piano and orchestra are written about in the last part of the report. Also in this last part, apart from the solo piano pieces he used the elements of folk music, the folk music aspects in the 3rd concerto for solo piano and orchestra are brought up as a result of a wide analysis.en_US
dc.format.extentVI, 71 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBartoktr_TR
dc.subjectPiyanotr_TR
dc.subjectStiltr_TR
dc.subjectKonçertotr_TR
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectStyleen_US
dc.subjectConcertoen_US
dc.titleBela Bartok'un müzik stili ve 3. piyano konçertosutr_TR
dc.title.alternativeThe musical style and an analysis of the 3rd piano concerto of the composer Bela Bartoken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Konservatuvar-Müzik Anasanat Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
220996.pdf5.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons