Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/6110
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKurt, Abdurrahman-
dc.contributor.authorGüner, Nebiye Şeyma-
dc.date.accessioned2020-01-15T10:18:34Z-
dc.date.available2020-01-15T10:18:34Z-
dc.date.issued2015-05-22-
dc.identifier.citationGüner, N. Ş. (2015). Seyyid Kutub'ta cahiliye kavramı ve modernizm eleştirisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/6110-
dc.description.abstractBu çalışma, 20. yüzyıldaki İslam "ihya hareketleri"nin önemli isimlerinden biri olan Seyyid Kutub (1906-1966)'un İslam ile Batı karşılaşmasını okurken önerdiği câhiliye-hâkimiye düalizmini ve reel olandan ideal olana geçmek için tasarladığı "hicret"in eyleme yönelik metodunu incelemektedir. Çalışmanın Giriş kısmında, Kutub'un biyografisine ve eserlerindeki ifade gücünün kaynağı olan edebi şahsiyetine yer verilmiştir. Birinci Bölümde, düşüncelerini şekillendiren dönemin Mısır siyasetine ve sosyal olaylarına dair genel bilgiler ve "cahiliye" kavramının gelenekteki anlam çerçevesi sunulmuştur. İkinci Bölümde de bu kavramların mütefekkir tarafından sosyal kurumların güncel işleyişlerine dair eleştirileriyle nasıl içeriklendirildiği sunulmuştur. Bu ise, çalışmanın temel tartışma eksenini oluşturmaktadır. Bu tartışmalar bizi holistik bir din anlayışının arkasındaki kuvvetli ulûhiyet tasavvuruna; reddiyeci-ama-tekfirci olmayan bir yaklaşıma ve toplumsal olana bireyden ulaşan bir yönteme ulaştırmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis study analyzes one of the greatest names of the 20th century Islamic revival movements, Sayyid Qutb (1906-1966) along the lines with his jâhiliyyah-hâkimiyyah dualism that he offers within the context of an encounter between Islam and the West. In this context, his action oriented method of hijrah (emigration) from the real to the ideal is also examined. In the Introduction of the study, general information is given about Qutb's biography and his literary personality, which is the main source of his powerful expression prevalent in his works. In the First Chapter, the politics and social events of Egypt during his time that shaped, to a great extent, his thoughts are evaluated. The traditional perception of the term jahiliyya is also presented here. For all that, the case of how these concepts are linked by the thinker with the current organization of the social institutions forms the Second Chapter; thus, it is the main discussion part of the study. In the end, these discussions about this great thinker take us to the following methodic prolegomena: A holistic concept of religion dependent upon a strong concept of ulûhiyyah; an approach of repudiating-but-not-apostatizing; and a method conceiving the social through the individual.en_US
dc.format.extentX, 123 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKutubtr_TR
dc.subjectCâhiliyetr_TR
dc.subjectHâkimiyetr_TR
dc.subjectUlûhiyettr_TR
dc.subjectHolistik anlayıştr_TR
dc.subjectReddiyeci-ama-tekfirci olmayan yaklaşımtr_TR
dc.subjectHolistic understandingen_US
dc.subjectRepudiating-butnot-apostatizing approachen_US
dc.subjectHâkimiyyahen_US
dc.subjectUlûhiyyahen_US
dc.subjectJâhiliyyahen_US
dc.subjectQutben_US
dc.titleSeyyid Kutub'ta cahiliye kavramı ve modernizm eleştirisitr_TR
dc.title.alternativeThe jahiliyya conception of Sayyid Qutb and his critics on modernismen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı/Din Sosyolojisi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
427385.pdf1.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons