Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/7442
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAyyıldız, Nilay Erdem-
dc.date.accessioned2020-01-30T11:37:43Z-
dc.date.available2020-01-30T11:37:43Z-
dc.date.issued2018-10-12-
dc.identifier.citationAyyıldız, N. E. (2018). "An Aristotelian approach to Aristophanes’ Lysistrata". International Journal of Social Inquiry, 11(2), 1-16.tr_TR
dc.identifier.issn1307-8364-
dc.identifier.issn1307-9999-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/606637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7442-
dc.description.abstractComedy, which developed as a literary genre after tragedy, is a popular dramatic form in ancient Greek literature. In accordance with the periods of time through which it differs, comedy as a genre is divided into three types; Old Comedy, Middle Comedy and New Comedy. Regarded as a surviving manuscript of Old Comedy, Aristophanes’ Lysistrata provides evidence about the features of Old Comedy. Therefore, the aim of the study is to examine the play by focusing on the features which Aristotle seeks in a tragedy, which he regards as the best dramatic form. Through an Aristotelian reading of the play, the study reveals that although the play as comedy shares a lot of features with tragedy, it differs from tragedy in terms of content, language and characters.en_US
dc.description.abstractEdebi bir tür olarak trajediden sonra gelişen komedi eski Yunan edebiyatında popüler olan bir tiyatro biçimidir. Komedi, bir tür olarak, farklılık gösterdiği zaman dilimlerine göre Eski Komedi, Orta Komedi ve Yeni Komedi olmak üzere üçe ayrılmaktadır. Eski Komedi’nin yaşayan bir eseri sayılan, Aristophanes’in Lysistrata’sı, Eski Komedi’nin özellikleriyle ilgili kanıt sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Aristoteles’in en iyi tiyatro biçimi olarak gördüğü trajedide aradığı özelliklere odaklanarak Lysistrata oyununu incelemektir. Oyunun bir Aristoteles değerlendirmesiyle, çalışma, bir komedi olarak oyunun trajedi ile birçok özelliği paylaşsa da, içerik, dil ve karakterler açısından trajediden değişiklik gösterdiğini ortaya çıkarmaktadır.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAristotleen_US
dc.subjectAristophanesen_US
dc.subjectLysistrataen_US
dc.subjectOld comedyen_US
dc.subjectTragedyen_US
dc.subjectAristotelesen_US
dc.subjectAristophanesen_US
dc.subjectEski komeditr_TR
dc.subjectTrajeditr_TR
dc.titleAn Aristotelian approach to Aristophanes’ Lysistrataen_US
dc.title.alternativeAristophanes’in Lysistrata oyununa Aristotelesçi bir yaklaşımtr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage16tr_TR
dc.identifier.volume11tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquirytr_TR
Appears in Collections:2018 Cilt 11 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11_2_1.pdf307.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons