Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÜrek, Ogün-
dc.contributor.authorÇakıcı, Büşra-
dc.date.accessioned2020-04-26T13:43:57Z-
dc.date.available2020-04-26T13:43:57Z-
dc.date.issued2019-09-10-
dc.identifier.citationÇakıcı, B. (2019). Felsefi bilginin nesnesi olarak ölümün imkanı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10454-
dc.description.abstractBu tez, felsefe tarihinin her döneminde filozoflarca sıkça tartışma konusu yapılan ölüm kavramının, felsefe tarihindeki izlenimine rağmen felsefi bilginin nesnesi olup olamayacağına ilişkin bir yaklaşım sergilemek amacındadır. Bu amaç doğrultusunda tezin Birinci Bölümü'nde ölüm, bilim, din ve felsefeyle ilişkisinde ele alınmaktadır. İkinci Bölüm'de birer örneklem olarak farklı dönemlerde yaşayan filozoflar Epiküros, İbni Sina ve Camus'nün ölüm hakkındaki düşüncelerine yer verilmektedir. Tezin Üçüncü Bölümü'nde ise sonuca kapı aralamak yaklaşımı temelinde bilgi ve inanç ayrımının gerekliliği vurgulanarak bu noktada Hartmann'ın bilgi anlayışının önemi ön plana çıkarılmaktadır. Bu bağlamda da Sonuç Bölümü 'nde ölümün Hartmann'ın anladığı anlamda bir "kendi başına varlığı" söz konusu olmadığı için ölüme ilişkin bir bilgiden söz edilemeyeceği düşüncesi temellendirilecektir.tr_TR
dc.description.abstractThis Thesis aims to show an approach related to the concept of death which has been commonly amatter of debate by philosophers in each era of philosophy history and whether it may be an object of philosophic knowledge despite this impression in philosophic history. In accordance with this aim, the fırst chapter of the thesis approaches the relation of death religion and philosophy in death. In the second chapter, various opinions on death of philosophers from different eras such as Epicurus, İbni Sina and Camus have been presented as exemplification. In the third chapter of the thesis, the significance of separating knowledge and belief is emphasized and at this point, the importance of Hartmann 's knowledge approach is highlighted, based on the attempt to open the door to a conclusion. In this context, the thought that as there is no "self-being" of death, in Hartmann' s understanding, no knowledge related to death can be argued on will be grounded.en_US
dc.format.extentVIII, 68 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÖlümtr_TR
dc.subjectDeathen_US
dc.subjectEpikürostr_TR
dc.subjectİbni Sinatr_TR
dc.subjectCamustr_TR
dc.subjectBilgitr_TR
dc.subjectİnançtr_TR
dc.subjectEpieurusen_US
dc.subjectBeliefen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.titleFelsefi bilginin nesnesi olarak ölümün imkanıtr_TR
dc.title.alternativeThe possibility of death as an object of philosophic knowledgeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe Anabilim Dalı/Sistematik Felsefe ve Mantık Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10248709.pdf3.46 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons