Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-05-31T19:46:28Z-
dc.date.available2020-05-31T19:46:28Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationGökmen, A. (2004). "Elsa’nın Mecnunu’nda Aragon’un zamansal ve şiirsel yolculuğu". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 227-246.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152294/5000138103.pdf?-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10932-
dc.descriptionBu çalışma, 9-10 Aralık 2004 tarihinde “Bir metofor olarak yol / yolculuk” konulu 1.Ulusal Sosyal Bilimler Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstract20.yüzyıl Gerçek üstü akımın ünlü Fransız yazar ve şairi Louis Aragon’un 1963 yılında yayınladığı Elsa’nın Mecnunu (Le Fou d’Elsa) adlı 425 sayfalık devasal “şiir-roman”ı, kökleri 7. Yüzyıla uzanan ünlü aşk efsanesi “Leyla ile Mecnun” un yirminci yüzyıl uyarlamasıdır. Aragon, İranlı şair Camî (1414-1495) esinlendiği bu yapıtında, baş kahramanı Mecnunla özdeşleşerek onu zikreder. Olay İspanya’nın Gırnata kentinde 1489-1492 dönemini kapsar. Mecnun, kentin sokaklarında dolaşarak sevdiği kadına aşk şiirleri okuyan bir aşıktır. Ancak aşkı uğruna Deli olduğu bu kadının adı Leyla değil, yeryüzünde 5 yüzyıl sonra var olacak olan, geleceğin Elsa’sı, yani Aragon’un karısı Elsa Triolet’dir. Marksist ve apaçık bir ate olan Aragon, bu eserle “İslam tasavvufunun aşk tecrübesi”ni, sufi şiir dili ve tekniklerini benimseyerek yeni bir dil ve şiirsel teknik geliştirmek, ve sufi gibi, aşk ile kendini yaratanında gerçekleştirmek istemiştir. Ne var ki bu varoluş, materyalist düşünceyle, ilahi olana değil, kendisini var eden kadının aşkında, Elsa’nın gerçekliğinde vücut bulmuştur. Eserin yapısal açıdan en önemli özelliği, şairin tarihsel olayları kurgularken gerçekleştirdiği Zamansal yolculuk ile, Doğu-Batı uygarlıklarında gezinerek Koşma’dan Kaside’ye, Düzyazı şiirlerden İlahilere, Gazellere, serbest şiirlerden Türkülere ve bunun gibi yüzlerce şiir biçimleri arasında yaptığı yolculuktur. Bu çalışmayla, bir zaman büyücüsü olan Aragon’un Dışsal (Uzam) ve İçsel /Tözel) zamanlara şiirsel yolculuğunu; aşk = şiir ile sonsuzca kendini gerçekleştirme anlayışını inceleyeceğiz.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSufi yoltr_TR
dc.subjectŞiirsel yolculuktr_TR
dc.subjectZamansal yolculuktr_TR
dc.subjectAşktr_TR
dc.subjectMistiktr_TR
dc.subjectTasavvuftr_TR
dc.subjectVaroluştr_TR
dc.subjectTanrıtr_TR
dc.subjectElsatr_TR
dc.titleElsa’nın Mecnunu’nda Aragon’un zamansal ve şiirsel yolculuğutr_TR
dc.title.alternativeThe temporal and poetic journey of Aragon in Elsa's Mecnunen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage227tr_TR
dc.identifier.endpage246tr_TR
dc.identifier.volume17tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorGökmen, Ayla-
Appears in Collections:2004 Cilt 17 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_2_7.pdf230.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons