Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTarım, Rahim-
dc.date.accessioned2020-12-10T09:17:00Z-
dc.date.available2020-12-10T09:17:00Z-
dc.date.issued2016-07-31-
dc.identifier.citationTarım, R. (2016). “Ölüm Hükmü romanında insan ilişkilerine psikolojik bir yaklaşım”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(31), 299-321.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/275000-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14383-
dc.description.abstractSanatın temelinde “kontrast” yani “çatışma” vardır. Elçin Efendiyev’in eserlerinin başat özelliği, psikolojik çözümlemeler ve çatışmalardır. Onun özellikle hikâyelerinde bilinç, bilinçaltıyla sürekli çatışır. Yazar bu iç çatışmaları ve psikolojik çözümlemeleri, Azerbaycan’da “gündüz rüyası” da denilen “serbest çağrışım yöntemi”yle gerçekleştirir. Bu yöntem, bilindiği gibi, Freud psikanalizminin de sıkça başvurduğu bir yöntemdir ama psikanalizin tersine Elçin Efendiyev’in eserlerinde yorum yoktur. O yorumu okuyucuya bırakır. Yorumun okuyucuya bırakılması da, sanat ve estetik açısından önemlidir. Çağdaş estetik kuramlarından “alımlama estetiği”, okuyucuyu eser karşısında pasif durumdan kurtarır ve onu okuma süreciyle birlikte eserin estetik olarak algılanmasında aktif bir konuma yerleştirir.tr_TR
dc.description.abstractContrast and contradiction are two key elements of art, and the main characteristics of Elçin Efendiyev’s work are psychoanalysis and psychological contradictions. Conscious and sub-conscious always clashes with each other. The author uses analysis of free associations, which is also called as “daydreaming” in Azerbaijan, to show these psychological contradictions. This method, as is known, primary technique of Freudian psychoanalysis but on the contrary to this, there is no commentary or interpretation in Elçin Efendiyev’s work. The comment is left to the reader and this is very important in art and aesthetics. Aesthetic of reception theory is one of the modern aesthetical theories, which untangles the reader from its passive position against artwork and puts him/her into an active position on the process of reception of artwork. This paper, will focus on Elçin Efendiyev’s Ölüm Hükmü [Verdict of Death] novel in terms of this theory.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSerbest çağrışımtr_TR
dc.subjectBilinç akışıtr_TR
dc.subjectAlımlama estetiğitr_TR
dc.subjectMetinlerarasılıktr_TR
dc.subjectKitle psikolojisitr_TR
dc.subjectFree associationen_US
dc.subjectStream of consciousnessen_US
dc.subjectReception aestheticen_US
dc.subjectIntertextualityen_US
dc.subjectMass psychologyen_US
dc.titleÖlüm Hükmü romanında insan ilişkilerine psikolojik bir yaklaşımtr_TR
dc.title.alternativeA psychological approach to human affair in Elçin Efendiyev’s Ölüm Hükmü [Verdict of Death] novelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage299tr_TR
dc.identifier.endpage321tr_TR
dc.identifier.volume17tr_TR
dc.identifier.issue31tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2016 Cilt 17 Sayı 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_31_11.pdf303.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons