Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKeskin, İbrahim-
dc.contributor.authorKuçlu, Esra-
dc.date.accessioned2021-01-08T07:46:43Z-
dc.date.available2021-01-08T07:46:43Z-
dc.date.issued2020-03-05-
dc.identifier.citationKuçlu, E. (2020). Kültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14866-
dc.description.abstractBu metin sosyal bilimlerde yer alan müzik'in neliğine ilişkin bir ihtilaftan doğar. Dolayısıyla bu tez öncelikle müzik hakkında, ve daha sonra müziğin modern toplumdaki konumu hakkında bir tezdir. Bunun için öncelikle bu müzik anlayışını doğuran düşünceyi ele alır. Düşüncenin dönüşümünün istikametini tespite çalışır. Ve aynı şekilde bu dönüşümün müziği nasıl dönüştürdüğünü tespit etmeye çalışır. Bunun için ilk olarak, müzik sosyolojisinin kurucu düşünürlerinin —Weber, Adorno, Simmel— görüşlerini ele alır. Bütün bu görüşlerden hareketle bu tez müziğin çağdaş konumunun bir "meta" düzeyine indirgendiğini ileri sürer. Bu doğrultuda tarihe yönelir ve farklı zamanlarda ve farklı kültürlerde müzik anlayışlarını ele alır. Bunda popüler kültürün etkilerini araştırır. Bu minvalde temel bir sorgulamayı geliştirir: Müzik'in popüler versiyonu, müziğin estetik değerini ne yönde etkilemiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis text arises from an controversy about what is music. Therefore, this thesis is primarily a text about the music then, it is a text about the position of music in modern society. Thus, this text considers the thought which lead to this kind of music. It tries to determine the direction of the transformation of the thought. In this same way, it tries to determine how the current transformation transforms the music. In this manner, this text firtsly, examines the thoughts of the founder of music sociology —Weber, Adorno, Simmel—. From this viewpoint, this thesis asserts that the contemporary position of music is reduced to a "commodity" level. In this direction, it turns to history and deals with music at different times and cultures.In this way, it develops a basic query: How has the popular version of Music influenced the aesthetic value of music?en_US
dc.format.extentVIII, 87 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectDüşüncetr_TR
dc.subjectMetalaşmatr_TR
dc.subjectPopülertr_TR
dc.subjectEstetiktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectThinkingen_US
dc.subjectCommodityen_US
dc.subjectPopularen_US
dc.subjectAestheticen_US
dc.titleKültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneğitr_TR
dc.title.alternativeMusic as a cultural commodity: After 90's pop music sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Anabilim Dalı/Sosyoloji Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10330668.pdf9.75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons