Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/1505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAydınlı, Yaşar-
dc.contributor.authorTaş, Enes-
dc.date.accessioned2019-11-11T07:21:23Z-
dc.date.available2019-11-11T07:21:23Z-
dc.date.issued2017-12-01-
dc.identifier.citationTaş, E. (2017). Fârâbî ve İbn Sînâ'da bireyleşme ilkesi bağlamında nefis beden ilişkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1505-
dc.description.abstractNefsin mahiyeti ve buna bağlı olarak nefis-beden ilişkisi, felsefenin ilk ortaya çıktığı dönemlerden beri düşünürler tarafından tartışılmıştır. Bu tartışmaların merkezinde nefsin ne tür bir cevher olduğu ve bedenin formu olup olmadığı yer almaktadır. Eğer nefis, bedenin formu ise bu durumda zorunlu olarak onun bedenden ayrı varlığından söz edilemeyecektir. Buna karşılık olarak eğer o, Fârâbî ve İbn Sînâ'nın kabul ettiği gibi aklî bir cevher olarak bedenden ayrı bir varlığa sahipse bu durumda onun madde olmaksızın bireysel bir varlık olabilmesinin ilkesi nedir? Bu çalışmada öncelikle nefsin ait olduğu varlık kategorisi Fârâbî ve İbn Sînâ'nın düşüncesinde incelenmektedir. Ardından nefsin bedenden bağımsız birey olma imkânı tartışılmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractThe nature of the soul and, accordingly, the relationship between the soul and the body, has been discussed by thinkers since the first appearance of philosophy. At the center of these discussions is what kind of substance of the soul and whether or not the soul is form of its body. If the soul is the form of the body, then it is not necessarily possible to talk about its separate existence. If, on the other hand, the soul possesses a separate being from the body as a rational substance, as al-Fârâbî and Avicenna accepts, then what is the principle of being an individual entity without matter in this case? In this study, firstly, the category of existence in which the soul belongs is examined in the thought of al-Fârâbî and Avicenna. Then the possibility of the individual being of the soul is discussed.en_US
dc.format.extentXI, 193 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectNefistr_TR
dc.subjectBedentr_TR
dc.subjectBireyleşmetr_TR
dc.subjectCevhertr_TR
dc.subjectMaddetr_TR
dc.subjectFormtr_TR
dc.subjectFarabitr_TR
dc.subjectİbn Sinatr_TR
dc.subjectSoulen_US
dc.subjectBodyen_US
dc.subjectIndividuationen_US
dc.subjectSubstanceen_US
dc.subjectMatteren_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectal-Farabien_US
dc.subjectAvicennaen_US
dc.titleFârâbî ve İbn Sînâ'da bireyleşme ilkesi bağlamında nefis beden ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeSoul-body relationship in the context of individuation in al-Fârâbî and Avicennaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı/İslam Felsefesi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Doktora Tezleri / PhD Dissertations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481450.pdf2.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons