Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15665
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-01-28T10:04:03Z-
dc.date.available2021-01-28T10:04:03Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationKahraman, H. (2006). "Oryantalistlerin fıkhî hadislerin menşei ile ilgili görüşleri ve tenkidi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 15(2), 45-76.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143801-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15665-
dc.descriptionAtıf alanında belirtilen sayfa numaraları derginin basılı halinden alınmıştır.tr_TR
dc.description.abstractYaklaşık iki asrı aşkın bir süredir genelde İslâm, özelde ise hadis hakkında araştırma yapan Oryantalistler, hadisin menşei hakkında Müslüman âlimlerden bütünüyle farklı düşünmektedir. Oryantalistlerin fıkhî hadislerin menşei ile ilgili görüşleri, genel olarak hadisin orijinalitesi konusundaki kanaatlerinin bir uzantısıdır. Bu araştırmada önce Oryantalistlerin hadisin menşei hakkındaki genel yaklaşımları üzerinde durulacak, sonra özellikle fıkhî/hukukî hadislerin ortaya çıkışı ile ilgili görüşleri ele alınacaktır. Daha sonra da bütün bu görüşler değerlendirilmeye çalışılacaktır. Çalışmada, genel itibariyle Oryantalistlerin de zaman zaman yaptığı gibi, Müslüman âlimler tarafından yazılmış eserlerde yer alan H.I ve II. asır ile ilgili bilgi ve beyânlar temel alınacaktır.tr_TR
dc.description.abstractA hadith narrator narrates a hadith after than analyses and comments it in his opinion. One of facts that may impress the narrator’s analyses and comments efforts, is his theological thought, denominationalism and to be member of a denomination that comes into view from the ends of the I. century. With its this property, the membership of denomination is one of merits that shapes to personal and social life. But, at least in some part of society, the membership thought is transformed into extreme attachment that causes to be perceived the denomination leader’s opinion as absolute and unique true. This fact may play a part sometimes in understanding and comment of hadiths and verses. In this article, we investigated, in exemplifity of three hadiths, the effect of theological thought and denominationalism on hadiths.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMezhepleşmetr_TR
dc.subjectHadis rivayetitr_TR
dc.subjectAnlamatr_TR
dc.subjectYorumlamatr_TR
dc.subjectDenominationen_US
dc.subjectHadith narrationen_US
dc.subjectUnderstandingen_US
dc.subjectCommenten_US
dc.titleOryantalistlerin fıkhî hadislerin menşei ile ilgili görüşleri ve tenkiditr_TR
dc.title.alternativeThe critique of orientalists’ opinions on the origin of juristic hadithsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage45tr_TR
dc.identifier.endpage76tr_TR
dc.identifier.volume15tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKahraman, Hüseyin-
Appears in Collections:2006 Cilt 15 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15_2_3.pdf361.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons