Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-01T08:10:18Z-
dc.date.available2021-02-01T08:10:18Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationUysal, E. (2007). "İbn Hazm’ın Müdâvât’ında ahlâka ilişkin görüşleri". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(2), 59-78.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143771-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15758-
dc.descriptionBu çalışma 26-28 ekim 2007 tarihinde Bursa İl Müftülüğü ile U.Ü. İlâhiyat Fakültesinin ortaklaşa düzenlediği Uluslararası Katılımlı İbn Hazm Sempozyumunda özet olarak sunulan bildirinin genişletilmiş halidir.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışma İbn Hazm’ın ahlâka ilişkin düşüncelerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Düşünürün ahlâka dair temel eseri, “Müdâvâtü’n-Nüfûs”tur. Eser, el-Ahlâk ve’s-Siyer adıyla da bilinmektedir. İbn Hazm bu eserde genel anlamda hayata, özel anlamda da ahlâka ilişkin tecrübelerini dile getirmiştir. Ona göre felsefenin amacı; nefsi eğiterek insanı erdemli kılmak, ona dünya ve ahiret mutluluğunu kazandırmaktır. Dinin amacı da bundan farklı bir şey değildir. Bu durumda felsefe ile dinin, ahlâkî misyonları itibariyle örtüştüğü anlaşılmaktadır. İbn Hazm insan tabiatının ahlâkî açıdan önemini vurgulamakla beraber, akıllı insanı, “temyiz gücünün gerekli gördüğü şeyleri yerine getiren kimse” olarak tanımlar. Ahlâktaki “dört erdem” üzerinde geniş olarak durur, ancak dinî bir yaklaşımla Allah’ın ve Resulünün emirlerinin bütün erdemleri kapsadığını ifade eder. Ayrıca o, iyi insanlarla dostluğun, erdemlere sahip olmadaki olumlu katkısını belirtir. Eserinde zaman zaman ahlâkî öğütlere de yer verir.tr_TR
dc.description.abstractThis article aims at introducing Ibn Hazm’s thoughts on ethics. His main work on ethics is “Mudavat al-Nufus”, which is also known as “al-Akhlaq wa as-Siyar”. In this work Ibn Hazm narrates his experiences about life in general and ethics in particular. According to him the aim of philosophy is to make a person virtuous by training his soul and therefore make him gain both earthy and eternal felicity. At this point, the aim of religion is not different at all. Thus it is obvious that philosophy and religion coincide with each other in terms of ethical purposes. While stressing importance of human nature in ethics, Ibn Hazm defines “reasonable person” as one who executes his duties which his faculty of distinction (quwwa al-tamyiz) necessitates. Elaborately dealing with “four virtues” in ethics, he indicates, with a religious approach, that commands of Allah and His Prophet cover all moral virtues. Moreover he indicates that friendship with good people contributes well to be virtuous. In his work he mentions some moral advices as well.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİbn Hazmtr_TR
dc.subjectMüdâvâtü’n-Nüfûstr_TR
dc.subjectel-Ahlâk ve’s-Siyertr_TR
dc.subjectAhlâktr_TR
dc.subjectErdemtr_TR
dc.subjectMudavat al-Nufustr_TR
dc.subjectal-Akhlaq wa as Siyaren_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectValueen_US
dc.titleİbn Hazm’ın Müdâvât’ında ahlâka ilişkin görüşleritr_TR
dc.title.alternativeIbn Hazm’s thoughts on ethics in his Mudawaten_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage59tr_TR
dc.identifier.endpage78tr_TR
dc.identifier.volume16tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorUysal, Enver-
Appears in Collections:2007 Cilt 16 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16_2_4.pdf249.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons