Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16102
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-08T08:41:14Z-
dc.date.available2021-02-08T08:41:14Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationKurt, A. (2010). "Weber’in İslam görüşü üzerine bir değerlendirme". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-23.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143666-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16102-
dc.description.abstractWeber, İslam’ın şehirli aydınların değil, ganimet, fetih ve cinsel arzularını tatmin beklentisiyle motive edilmiş disiplinli savaşçılardan oluşan bir bedevi silahşorlar dini olarak ortaya çıktığını savunur. Ona göre İslam, kadın, lüks ve mal-mülk konusunda, tamamen hedonist bir ahlâkı benimsemiştir. Bu yüzden, kapitalizmin zemin hazırlayıcıları olan “serbest pazar”, “rasyonel teknoloji”, “rasyonel hukuk”, “otonom şehirler” ve “burjuva sınıfı”nın İslam toplumlarında yer edinemediği kanısındadır. İslam dünyasında onların yerini dinî hukuk ve iş dünyasındaki devlet müdahalesi almıştır. Weber’in İslam eleştirisi, kendi metodolojik ilkeleriyle bile ters düşen çelişkilerden ve önyargılardan dolayı ciddi boşluklar içermektedir. O, İslam konusunda kendi yöntemini terk eden bir sosyolog olarak tarihe geçmiştir.tr_TR
dc.description.abstractWeber argues that Islam emerged as a bedouin warriors’ religion motivated by booty and sexual conques. According to him warrior vocabulary of militaristic motives was the sole motivational language of Islam, and acknowladged hedonist ethics about women, luxury and wealth. He saw “the liberal market”, 2 “rational technology”, “rational law”, “autonomous cities, and “bourgeous class” as preconditions of capitalism which contained all rationalities, which were not seen in İslamic societies. Weber overstated the role of the warrior. In fact, Early Islam was a trumph of Meccan merchants. He was a famous sociologist that did not follow his own sociological programme about Islam.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAnlayıcı sosyolojitr_TR
dc.subjectAsketik ahlâktr_TR
dc.subjectBedeviliktr_TR
dc.subjectHaz ahlâkıtr_TR
dc.subjectVerstehende sociologyen_US
dc.subjectAscetic ethicsen_US
dc.subjectBedouinessen_US
dc.subjectHedonist ethicsen_US
dc.titleWeber’in İslam görüşü üzerine bir değerlendirmetr_TR
dc.title.alternativeA viewing of weber on Islamen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage23tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKurt, Abdurrahman-
Appears in Collections:2010 Cilt 19 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_1_1.pdf354.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons