Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYaldır, Hülya-
dc.date.accessioned2021-02-24T10:16:22Z-
dc.date.available2021-02-24T10:16:22Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationYaldır, H. (2007). "The cartesian man; The hybrid entity emerging from an intimate unification of the mind and body". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 8, 9-23.tr_TR
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16699-
dc.description.abstractThe term "Cartesian dualism' is commonly used to lump together all forms of "consciousnesses under the single category of the mental. Alongside thought and extension, modern interpreters of the Cartesian philosophy have often inclined to disregard Descartes presentation of a third category, the category of sensation and imagination. However, Descartes' philosophy of mind strongly points out a threefold distinction instead of a simple duality. In this article, after a brief chronological survey of the Cartesian theory of the mind-body union, I try to argue against the alleged inconsistency of Descartes' view and the supposed unintelligibility of his doctrine of the three primitive notions, namely, mind, body, and their union.en_US
dc.description.abstract"Kartezyen ikicilik" terimi genellikle tüm bilinç formlarını tek bir zihin ya da bilinç kategorisi altında toplamak için kullanılmıştır. Düşünce ve uzamın yanısıra, Kartezyen felsefesinin çağdaş yorumcular Descartes'in ortaya attiği veya tanıttığı hayalgücü ve duyum kategorisi olarak adlandırılan üçüncü bir kategoriyi sıklıkla göz ardı etmektedirler. Halbuki, Descartes'in zihin felsefesi basit bir ikilik yerine üçlü bir ayırma işaret eder. Bu makalede, Kartezyen ruh-beden birliği kuramının kısa bir kronolojik araştırmasını yaptıktan sonra, Descartes'in görüşünde iddia edilen tutarsızlık ve onun üç birincil kavramlar, akıl, beden ve onların birleşimi doktrininde varsayılan anlaşılamazlığına karşı (filozofun bu konudaki orijinal ve dikkate değer yönlerini) tartışmaya çalışacağım.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDescartestr_TR
dc.subjectSubstantial union ve primitive notionsen_US
dc.subjectMinden_US
dc.subjectBodyen_US
dc.subjectDescartesen_US
dc.subjectTözsel birlik ve birincil kavramlartr_TR
dc.subjectBedentr_TR
dc.subjectZihintr_TR
dc.titleThe cartesian man; The hybrid entity emerging from an intimate unification of the mind and bodyen_US
dc.title.alternativeKartezyen insanı: Ruh (Akıl) ve bedenin yakın ilişkisinden doğan melez varlıktr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage9tr_TR
dc.identifier.endpage23tr_TR
dc.identifier.issue8tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2007 Bahar Sayı 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2007_8_1.pdf3.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons