Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorToprakkaya, Arslan-
dc.date.accessioned2021-02-25T10:26:46Z-
dc.date.available2021-02-25T10:26:46Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationToprakkaya, A. (2007). "I. Kant'ın "Akli ve Algısal Dünyanın Formları ve Temelleri Üzerine" [De mundi sensebilis atque intelligibilis forma et principiis, (Von der Form der Sinnen- und Verstandeswelt und ihren Gründen)] adlı eserinde zaman kavramı'nın analizi". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 8, 35-40.tr_TR
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16766-
dc.description.abstractKant zaman öğretisine dair fikirlerini sistemli olarak ilk kez 1770'te yazmış olduğu doktora tezinde dile getirir. Kant daha sonra kaleme almış olduğu “Saf Aklın Eleştirisi"nde, doktora tezinde dile getirdiği temel tezleri tekrar edip onları daha da geliştirmiştir. Tez'e göre zaman nesnel dünyadan kazanılmış bir şey olmayıp, onu algımanın temel şartıdır. O, aynı zamanda genel akıl kavramından türetilmiş bir şey de değildir. Zaman tasavvuru bir görüdür. Zaman süreklidir ve evrende cereyan eden bütün değişmelerin arkasındaki sabit kanunların temel prensibidir. Zaman nesnel somut bir şey olmayıp o, öznel ve idealdir.tr_TR
dc.description.abstractKant drückt seine Gedanken über die Zeit erstmalig in seiner Dissertation von 1770 aus. Er hat in der Kritik der reinen Vernunft" die Grundgedanken der Dissertation übernommen und sie weiter entwickelt. Die Dissertation beginnt mit der Feststellung, dass die Vorstellung der Zeit nicht aus den Sinnen stammt, sondern eine Voraussetzung für die Sinnlichkeit ist. Sie ist nicht aus dem allgemeinen Verstandesbegriff abzuleiten. Die Vorstellung der Zeit ist eine Anschauung. Die Zeit ist ein stetiges Quantum und das Prinzip aller Stetigkeitgesetze in den Veränderungen des Weltalls. Kant ist gegen die Auffassung, dass die Zeit etwas Objektives oder Reales ist. Sie ist subjektiv und ideal.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectZamantr_TR
dc.subjectKavramtr_TR
dc.subjectGörütr_TR
dc.subjectMekantr_TR
dc.subjectAkıl dünyasıtr_TR
dc.subjectAlgısal dünyatr_TR
dc.subjectDüşüncetr_TR
dc.subjectZeitde
dc.subjectSinnenweltde
dc.subjectRaumde
dc.subjectAnschauungde
dc.subjectVerstandesweltde
dc.subjectVorstellungde
dc.subjectBegriffde
dc.titleI. Kant'ın "Akli ve Algısal Dünyanın Formları ve Temelleri Üzerine" [De mundi sensebilis atque intelligibilis forma et principiis, (Von der Form der Sinnen- und Verstandeswelt und ihren Gründen)] adlı eserinde zaman kavramı'nın analizitr_TR
dc.title.alternativeDie zeitanalyse von I.Kant in [De mundi sensebilis atque intelligibilis forma et principiis, (Von der Form der Sinnen- und Verstandeswelt und ihren Gründen)de
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage35tr_TR
dc.identifier.endpage40tr_TR
dc.identifier.issue8tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2007 Bahar Sayı 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2007_8_3.pdf1.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons