Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/21813
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇüçen, A. Kadir-
dc.contributor.authorŞerifoğulları, Gizem-
dc.date.accessioned2021-09-09T11:31:59Z-
dc.date.available2021-09-09T11:31:59Z-
dc.date.issued2021-07-01-
dc.identifier.citationŞerifoğulları, G. (2021). Albert Camus perspektifinden saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarının Türk sinemasıyla serimlenişi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/21813-
dc.description.abstractSaçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramları insan ve insan yaşamını pratikte etkileyen oldukça önemli kavramlar olduğundan özellikle varoluşçu filozoflar tarafından insanın yapıp etmelerine pusula niteliğinde yol göstermek amacıyla ele alınmaktadır. Bu bağlamda çalışmada ilkin varoluşçu felsefede sıklıkla irdelenmiş olan saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarının felsefe tarihindeki kavramsal analizi yapılıp tarihsel bir arka plan niteliğinde incelenecektir. Ardından söz konusu kavramlar Camus’da ulaştığı farklı boyutlarıyla ikinci bölümde analiz edilecektir. Üçüncü bölümde ise Türk Sinemasından faydalanıp Demirkubuz’un Yazgı filmi ile birlikte Camus’nun bakışıyla saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarına ilişkin soyut analizler somutlaştırılacaktır. Çalışmanın amacı felsefe ve sinemanın gücünü birleştirerek ele aldığımız kavramları serimlemektir.tr_TR
dc.description.abstractSince the concepts of absurd, stranger, rebellion and freedom are very important concepts that affect human and human life in practice, they are handled by existentialist philosophers in order to guide people’s actions as a compass. In this context, the conceptual analysis of absurd, alien, rebellion, freedom concepts in the history of philosophy, which has been frequently examined in existentialist philosophy, will be analyzed in the study as qualification a historical background. Then these concepts will be analyzed in the second part with the different dimensions reached in Camus. In the third part, abstract analyses of absurd, foreign, rebellion, freedom concepts will be embodied with Camus’s view with Demirkubuz’s Yazgı movie. The aim of the study is to exposition the concepts we have dealt with by combining the power of philosophy and cinema.en_US
dc.format.extentX, 132 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSaçmatr_TR
dc.subjectYabancıtr_TR
dc.subjectBaşkaldırıtr_TR
dc.subjectÖzgürlüktr_TR
dc.subjectVaroluşçuluktr_TR
dc.subjectSinematr_TR
dc.subjectAbsurden_US
dc.subjectStrangeren_US
dc.subjectRebellionen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subjectExistentialismen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.titleAlbert Camus perspektifinden saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarının Türk sinemasıyla serimlenişitr_TR
dc.title.alternativeExposition of the concepts of absurd, stranger, rebellion, freedom from the perspective of Albert Camus with Turkish cinemaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe Anabilim Dalı/Sistematik Felsefe ve Mantık Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gizem ŞERİFOĞULLARI.pdf2.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons