Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/21813
Title: Albert Camus perspektifinden saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarının Türk sinemasıyla serimlenişi
Other Titles: Exposition of the concepts of absurd, stranger, rebellion, freedom from the perspective of Albert Camus with Turkish cinema
Authors: Çüçen, A. Kadir
Şerifoğulları, Gizem
Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe Anabilim Dalı/Sistematik Felsefe ve Mantık Bilim Dalı.
Keywords: Saçma
Yabancı
Başkaldırı
Özgürlük
Varoluşçuluk
Sinema
Absurd
Stranger
Rebellion
Freedom
Existentialism
Cinema
Issue Date: 1-Jul-2021
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Şerifoğulları, G. (2021). Albert Camus perspektifinden saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarının Türk sinemasıyla serimlenişi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Abstract: Saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramları insan ve insan yaşamını pratikte etkileyen oldukça önemli kavramlar olduğundan özellikle varoluşçu filozoflar tarafından insanın yapıp etmelerine pusula niteliğinde yol göstermek amacıyla ele alınmaktadır. Bu bağlamda çalışmada ilkin varoluşçu felsefede sıklıkla irdelenmiş olan saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarının felsefe tarihindeki kavramsal analizi yapılıp tarihsel bir arka plan niteliğinde incelenecektir. Ardından söz konusu kavramlar Camus’da ulaştığı farklı boyutlarıyla ikinci bölümde analiz edilecektir. Üçüncü bölümde ise Türk Sinemasından faydalanıp Demirkubuz’un Yazgı filmi ile birlikte Camus’nun bakışıyla saçma, yabancı, başkaldırı, özgürlük kavramlarına ilişkin soyut analizler somutlaştırılacaktır. Çalışmanın amacı felsefe ve sinemanın gücünü birleştirerek ele aldığımız kavramları serimlemektir.
Since the concepts of absurd, stranger, rebellion and freedom are very important concepts that affect human and human life in practice, they are handled by existentialist philosophers in order to guide people’s actions as a compass. In this context, the conceptual analysis of absurd, alien, rebellion, freedom concepts in the history of philosophy, which has been frequently examined in existentialist philosophy, will be analyzed in the study as qualification a historical background. Then these concepts will be analyzed in the second part with the different dimensions reached in Camus. In the third part, abstract analyses of absurd, foreign, rebellion, freedom concepts will be embodied with Camus’s view with Demirkubuz’s Yazgı movie. The aim of the study is to exposition the concepts we have dealt with by combining the power of philosophy and cinema.
URI: http://hdl.handle.net/11452/21813
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gizem ŞERİFOĞULLARI.pdf2.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons