Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/3554
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİşler, Ahmet Şinasi-
dc.contributor.authorAkkaş, Şerife Şen-
dc.date.accessioned2019-12-18T11:44:01Z-
dc.date.available2019-12-18T11:44:01Z-
dc.date.issued2017-09-15-
dc.identifier.citationAkkaş, Ş. Ş. (2017). Türk özgün baskıresim sanatında figür yorumlamaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3554-
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de sanat eğitimi veren kurumların ders programlarında özgün baskıresim çalışmanın gündeme gelmesi ve bu alanda üretim yapan öncü özgün baskı sanatçılarından başlanarak, günümüz baskıresim sanatçılarının anlayışlarından, özgün baskıresimde kullandıkları yöntemlerden ve kişisel üsluplarına uygun biçimde yorumladıkları figüre dayalı anlatım biçimlerinden kaynaklanan biçimsel farklılıklar konu edinilmiştir. Kullanılan yöntem olarak birçok araştırma kitabı taranmış, sanatçı katalogları incelenmiş, konuyla ilgili videolar izlenmiştir. Ayrıca akademik süreli dergiler ve internette konuyla ilgili yayınlanmış makalelerden faydalanılmıştır. Bu çalışmada varılan sonuç, baskı resimde kullanılan tekniğin olanaklarının sanatçıyı yönlendirdiğidir. Ancak kullanılan malzemeden dolayı her sanatçı konusunu daha iyi aktarabileceği tekniği uyguladığı görülmüştür. Bu da sanatçının özellikle figür yorumlarında özgün bir anlatım dili geliştirmesini olanaklı hale getirmiştir denebilir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, coming up the working printmaking in the curriculum of art educationinstitutions in Turkey and starting from the pioneering printmaking artists who grow up in this area we raised the issue of differences of today's print artists and pioneering original print artists, utilizing today's print artists' artistic understanding, their techniques used in the printmaking paining, and their differences arising from form-based figurative narrative forms are discussed. As a methodology used in this study, many research books were scanned, artist catalogs were examined, and related videos were viewed. Moreover, academic journals and atricles that were published on the interenet regading to the topic were used. The conclusion reached in this study is that the possibilities of the technique used in the printing art are directed by the artist. However, due to the material used, it seems to apply the technique that can convey each artist's subject better. This may make it possible for the artist to develop an originality in printmaking, especially in figurative interpretations.en_US
dc.format.extentXIX, 251 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÖzgün baskıtr_TR
dc.subjectTürk Sanatıtr_TR
dc.subjectFigüratif yorumlamatr_TR
dc.subjectÇukur baskıtr_TR
dc.subjectPrintmakingen_US
dc.subjectTurkish Arten_US
dc.subjectInterpretation of figureen_US
dc.subjectEngravingen_US
dc.titleTürk özgün baskıresim sanatında figür yorumlamalarıtr_TR
dc.title.alternativeThe interpretation of human figures in Turkish printmaking arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Resim Anasanat Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
491239.pdf13.99 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons