Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/7450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraca, Ayça-
dc.date.accessioned2020-01-30T13:01:32Z-
dc.date.available2020-01-30T13:01:32Z-
dc.date.issued2018-11-18-
dc.identifier.citationKaraca, A. (2018). "Sokak sanatı, Banksy ve Filistin". International Journal of Social Inquiry, 11(2), 171-196.tr_TR
dc.identifier.issn1307-8364-
dc.identifier.issn1307-9999-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/606735-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7450-
dc.description.abstractSoğuk Savaş sonrası iletişimin neredeyse sınırsız yaşanması, toplumsal olayları insanlığın beraber yaşamasına neden olmuştur. Herkesin her şeyden haberdar olması protestonun fazlasıyla önünü açmıştır. Tarih boyunca sanatın yaratıcılığı protestonun aracı olmuştur. Protestonun mekânı sokak olurken, sokak sanatçıları topluma verdikleri mesajla önemli bir yer edinmişlerdir. Duvar ise ifadenin tuvali haline gelmiştir. Son dönemde duvarı protesto aracı kullanan en önemli sanatçı Banksy olmuştur. Bu bağlamda çalışma, duvar resmi ile sokak sanatı arasındaki farka değinmektedir. Banksy’nin eserleri genel anlamıyla değerlendirilmiş ve Gazze’de yaptığı çalışmalar yorumlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe limitless communication of post-Cold War has led the social events to live together. The fact that everyone is aware of everything has eminently opened the way for the protest. Throughout history, the creativity of art has become the tool of protest. While the street has been the place of the protest, street artists have had an important position by giving messages to the community. And the wall has become a form of expression. Banksy is the most important artist who recently used the wall as a protest tool. In this context, the study deals with the difference between a wall painting and a street art. After that, Banksy graffiti’s works were reviewed and evaluated by a general sense of his studies in Gaza.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDuvar resmitr_TR
dc.subjectSokak sanatıtr_TR
dc.subjectSiyasettr_TR
dc.subjectBanksytr_TR
dc.subjectFilistintr_TR
dc.subjectWall paintingen_US
dc.subjectStreet arten_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectPalestineen_US
dc.titleSokak sanatı, Banksy ve Filistintr_TR
dc.title.alternativeStreet art, Banksy and Palestineen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage171tr_TR
dc.identifier.endpage196tr_TR
dc.identifier.volume11tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquirytr_TR
Appears in Collections:2018 Cilt 11 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11_2_9.pdf928.62 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons