Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14866
Title: Kültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneği
Other Titles: Music as a cultural commodity: After 90's pop music sample
Authors: Keskin, İbrahim
Kuçlu, Esra
Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Anabilim Dalı/Sosyoloji Bilim Dalı.
Keywords: Müzik
Düşünce
Metalaşma
Popüler
Estetik
Music
Thinking
Commodity
Popular
Aesthetic
Issue Date: 5-Mar-2020
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Kuçlu, E. (2020). Kültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Abstract: Bu metin sosyal bilimlerde yer alan müzik'in neliğine ilişkin bir ihtilaftan doğar. Dolayısıyla bu tez öncelikle müzik hakkında, ve daha sonra müziğin modern toplumdaki konumu hakkında bir tezdir. Bunun için öncelikle bu müzik anlayışını doğuran düşünceyi ele alır. Düşüncenin dönüşümünün istikametini tespite çalışır. Ve aynı şekilde bu dönüşümün müziği nasıl dönüştürdüğünü tespit etmeye çalışır. Bunun için ilk olarak, müzik sosyolojisinin kurucu düşünürlerinin —Weber, Adorno, Simmel— görüşlerini ele alır. Bütün bu görüşlerden hareketle bu tez müziğin çağdaş konumunun bir "meta" düzeyine indirgendiğini ileri sürer. Bu doğrultuda tarihe yönelir ve farklı zamanlarda ve farklı kültürlerde müzik anlayışlarını ele alır. Bunda popüler kültürün etkilerini araştırır. Bu minvalde temel bir sorgulamayı geliştirir: Müzik'in popüler versiyonu, müziğin estetik değerini ne yönde etkilemiştir.
This text arises from an controversy about what is music. Therefore, this thesis is primarily a text about the music then, it is a text about the position of music in modern society. Thus, this text considers the thought which lead to this kind of music. It tries to determine the direction of the transformation of the thought. In this same way, it tries to determine how the current transformation transforms the music. In this manner, this text firtsly, examines the thoughts of the founder of music sociology —Weber, Adorno, Simmel—. From this viewpoint, this thesis asserts that the contemporary position of music is reduced to a "commodity" level. In this direction, it turns to history and deals with music at different times and cultures.In this way, it develops a basic query: How has the popular version of Music influenced the aesthetic value of music?
URI: http://hdl.handle.net/11452/14866
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10330668.pdf9.75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons